Kreiranje kvalitetnog sadržaja – 15+ najboljih alata
Kreiranje sadržaja je moj omiljeni deo online biznisa. Čime god da se bavite, kvalitetan sadržaj će vam biti neophodan i stalno ćete slušati o contentu. Kreiranje sadržaja, naročito vrednog, predstavlja veliki izazov za ljude koji se time bave, posebno ako se radi o biznisu koji zahteva svakodnevno objavljivanje sadržaja.
S ciljem da se olakša kreiranje sadržaja, ali i mnoge druge marketinške aktivnosti, napravljeni su razni alati (tools) koji pojednostavljuju čitav marketinški proces. Napisala sam zbirku korisnih alata u formi e-booka, koja umnogome potpomaže stvaranju različitog sadržaja.
U tekstu je deo alata koji su korisni za kreiranje kvalitetnog sadržaja: postova na blogu, objava na društvenim mrežama, e-maila, newslettera, prodajne stranice, raznih vizuala…
Besplatni primerak e-booka sa 43 alata možete preuzeti sada, ili na kraju teksta.
Zašto je kvalitetan sadržaj ključ svakog online biznisa?
Content ili marketing sadržaja je stub uspešnog poslovanja bilo koje vrste. To je temelj i krov vašeg posla, a sve ostalo što spada u digitalni marketing ima ulogu da spaja i ojača kompletnu konstrukciju. Naravno da su i ti sastavni delovi vrlo važni, ali bez čvrstog temelja i stabilnog krova, konstrukcija neće opstati.
Cilj content marketinga je da ostavi utisak, proizvede relevantnu vrednost i na taj način „proda“ ideju proizvoda određenoj ciljnoj grupi, za razliku od tradicionalnog marketinga čiji je cilj da proda sam proizvod.
Proizvodi i usluge se stavljaju u drugi plan, a glavni fokus je davanje dodatne vrednosti za korisnike kroz sadržaj, pružanjem korisnih informacija koje će rešiti neki njihov problem, povećati kvalitet njihovog života, poslovanja…Na taj način korisnici stiču poverenje u vaš brend i lakše se konvertuju u kupce.
Marketing sadržaja je izuzetno obimna oblast i zahteva mnogo truda i dodatnih znanja. Zato postoje pomoćne oblasti koje dodatno poboljšavaju i olakšavaju sam proces kreiranja. Tu spadaju: SEO (Search Engine Optimization) koji ima ulogu da što bolje rangira vaš sadržaj na pretraživačima (Google), zatim email marketing pomoću koga kreirate email listu i još čvršći odnos sa svojim pretplatnicima, copywriting čiji je glavni i krajnji cilj prodaja, oglašavanje na društvenim mrežama, analiza posećenosti sajta…
Upravo zato sam sastavila listu alata iz svih oblasti koje sam pomenula. Alati služe da olakšaju, ubrzaju, automatizuju i poboljšaju sve aktivnosti koje preduzimate u online poslovanju. Moja lista broji 43 različita alata koja i sama najčešće koristim. Ovo je samo minijaturni deo, jer na internetu možete pronaći na hiljade raznih alata i dodataka.
Uglavnom se grupišu po oblastima i neretko se dešava da postoji na desetine alata sa sličnom funkcijom. Ako produbite pretragu sa ciljem da pronađete najbolji alat, vrlo brzo ćete prestati da ih razlikujete. Postaće vam svi isti, kao pvc creva za baštu, jer često nijanse prave razliku.
Za početnike ovo može biti vrlo zbunjujuće jer često ne znaju koji alat da izaberu. Ovde sam uvrstila većinu alata koji su najpotrebniji i jednostavni za korišćenje. Za početak, a i kasnije tokom poslovanja, su sasvim dovoljni, mada uvek možete istraživati dalje i kombinovati.
Mnogo volim alate i uživam u eksperimentisanju i traženju naprednih alata za naprednije oblasti. Ali se rado vraćam dobro poznatim alatima koje sam i uvrstila u listu.
Jedinstvena lista korisnih alata
1. Advanced marketing institute’s emotional headline analyzer je alat za pisanje naslova koji pokazuje koliki je njegov emotivni uticaj na čitaoce. Rezultati su izraženi u procentima, a naslovi se svrstavaju u kategorije zavisno od toga kakvu emociju izazivaju (spiritual, intellectual, empathetic). Naslovi sa rezultatom od preko 30% smatraju se dobrim. Mada vi uvek možete da težite ka boljem rezultatu i napišete naslov 100% privlačan.
2. BuzzSumo je alat koji “prati” učinak influensera. U polje za pretragu upišete ključnu reč, a rezultat je sadržaj koji je imao najbolji učinak na društvenim mrežama. Odličan je ukoliko želite da sarađujete sa influenserima, ali i ako ostanete bez ideja. Dobićete najpopulatnije teme koje možete obraditi na svoj način.
3 .Buffer je alat za automatizaciju društvenih mreža. Koristeći ga možete zakazati ažuriranje Facebook-a, Twitter-a, Google plus-a, Pinterest-a, Instagram-a i Linkdin-a. Na ovaj način ćete upotpunosti automatizovati postove na društvenim mrežama i postaviti idealan raspored objavljivanja tih postova.
4 .CoSchedule Headline Analyzer – alat koji ocenjuje kvalitet vaših naslova. U polje upišete svoj naslov i dobićete detaljnu analizu zašto je dobar (odnosno nije) i kako ga možete unaprediti. Iako funkcioniše samo za engleski jezik, možete da prevedete naslov, a i da ga koristite za kontrolu dužine naslova.
5. Crazy egg – pomoću njega otkrivate kako se posetioci ponašaju na vašem sajtu. Gde klikću najviše, šta pregledaju (skroluju), da li uopšte pronalaze ono što im je potrebno i što vi nudite.
6. DMCA – alat (poput pečata) kojim sprečavate krađu i neovlašćeno kopiranje sadržaja sa vašeg sajta. Besplatna registracija vam pruža pristup drugim alatima, ali i mogućnost da uklonite iskopirani (ukradeni) sadržaj.
7. Ecwid – Facebook marketing alat koji će vam pomoći da besplatno pokrenete svoju Facebook prodavnicu. Besplatna verzija ovog alata pruža mogućnost izlaganja 10 proizvoda, a podržava i postavljanje prodavnica na drugim platformama (WordPress, Blogger, Joomla).
8. Followerwonk – alat koji prati statistiku vašeg Twitter naloga. Odličan za sve koji ovu društvenu mrežu koriste u poslovne svrhe.
9. FiveHundredPlus – alat za kvalitetno povezivanje sa drugim korisnicima LinkedIna. Fokus ovog alata je na čvrstim ličnim konekcijama i na samom korisniku, a ne na kompanijama (LinkedIn je poslovna mreža).
10. Google Analytics – alat koji je ključan za praćenje statistike, posećenosti na vašem sajtu. Nudi pregršt informacija o broju poseta, najposećenijim stranicama na sajtu, koliko se ljudi zadržavaju na sajt i kako se kreću kroz sadržaj, koji su najveći izvori i kanali saobraćaja ka vašem sajtu, ko su posetioci (pol, godine starosti, interesovanja, geografska obeležja).
Poželjno je da ovaj alat povežete sa Google Search Console kako biste dobili potpunije podatke – kako dolaze posetioci do vas, koje reči kucaju u pretraživačima, pozicija vašeg sajta na pretraživačima u odnosu na ključne reči po kojima vas posetioci pronalaze, kompletna statistika dolaznih linkova. Ukoliko pažljivo analizirate rezultate ovih alata, u velikoj meri možete da unapredite, usmerite ili poboljšate svoje poslovanje. Ne gledajte na ove rezultate kao na brojke. To su ljudi koji su vaši idealni ili potencijalni kupci.
11. iSpionage – slično kao i SEMRush (o njemu u e-booku), iSpionage je alat za praćenje PPC (plaćanje po kliku) ključnih reči. S ovim alatom takođe možete videti koje oglase oglašivači koriste i njihov kvalitet. S tim podacima možete napraviti bolje i kvalitetnije oglase i strategiju organskog i plaćenog oglašavanja.
12. Jaaxy – alat za istraživanje ključnih reči, sličan ostalima. Izdvaja se po tome što sa desne strane dobijate tabelu sa predlozima (related) i idejama (brainstorm) i što niste ograničeni brojem pretraga, ali jeste brojem dobijenih rezultata koje dobijate.
13. JotForm – alat pomoću koga možete kreirati najrazličitije online obrasce, pdf dokumenta koja se mogu popunjavati, interaktivne zadatke i još preko 50 drugih obrazaca sa raznovrsnim namenama.
14. KWFinder je veoma koristan SEO alat, bez obzira što ste kod besplatnog korišćenja ograničeni sa dva pretraživanja dnevno i 50 rezultata po pretraživanju. Za unetu ključnu reč će vam pružiti informacije o broju pretraga, koliko je reč konkurentna, dati predloge za ključne reči za koje se možete rangirati. Za svaku ključnu reč izlistava najbolje rezultate sa Google-a, analizira Facebook lajkove, povratne linkove, domen.
15. Litmus je jedan od najboljih alata za testiranje mejla na svim uređajima. Možete testirati do 40 uređaja samo sa jednim klikom, što skraćuje vreme koje je potrebno za testiranje svakog pojedinačno. Litmus vam pruža mogućnost da kreirate, editujete sadržaj i imate momentalan prikaz kako će vaš mail izgledati. Pored toga će vas upozoriti na greške. Litmus automatskom proverom testira ključne elemente koje utičnu na performanse mejla. Upozoriće vas na neispravne veze, slike i na vreme učitavanja teksta.
Ukoliko vam se dopao moj izbor alata i želite još, potpuno besplatno preuzmite moj e-book sa još dodatnih 30.