Šta je mentalna kondicija i kako se održava

0

Šta je mentalna kondicija i kako se održava

Sa pojmom mentalne kondicije upoznala me je profesorka fizike u gimnaziji. Čuvši objašnjenje ovog “fenomena” sve mi je postalo logičnije i počela sam da više obraćam pažnju na to. Mislim da je ovaj pojam važan za sve koji rade na povećanju svoje produktivnosti, kao i efikasnosti u radu. U nastavku teksta pročitajte više o tom šta je mentalna kondicija i kako se održava.

Šta je mentalna kondicija

Slično kao i fizička kondicija, i mentalna kondicija predstavlja osobinu koja se stiče vežbanjem, a odražava se na performanse. U slučaju mentalne kondicije, reč je o performansama mozga. Koncept je identičan kao kod fizičke kondicije: što više ponavljate vežbe, to sve više jačate.

Važnost mentalne kondicije je što, ukoliko na njoj radite, to će se direktno pozitivno odraziti na vašu produktivnost. Vaša koncentracija će se poboljšati, imaćete bolje pamćenje, i generalno – vaš mozak će bolje funkcionisati. Još neke od rezultata mogu biti povećanje fokusa i povećanje IQ-a! (Izvor: BizLife)

Kako da radite produktivno čak i kada ste umorni

Kako se održava mentalna kondicija

Sada kada znamo šta je mentalna kondicija, trebalo bi da kažemo i kako se ona održava. Da ponovo iskoristim analogiju sa fizičkim aktivnostima: postoje određene “vežbe” – tehnike koje primenjujete kako biste održali kondiciju.

Istražujući po dubinama interneta, uočila sam da se večina vežbi/tehnika svodi na promenu rutine, kako se ne biste navikavali na postojeću. Takođe, kada menjate svoje ustaljene aktivnosti, vi ustvari budite ono iskonsko u vama – osećaj borbe za opstanak.

Tada vam mozak radi malo brže, misli su vam više fokusirane na rešavanje problema i čula su vam malo izoštrenija. Naravno, sve to u dozama normale, nećete osetiti neku ogromnu promenu u fizičkom smislu. Ove vežbe za mentalnu kondiciju zovu se još i “neurobik”.

Nego, vratimo se tehnikama. Neke od preporučenih su:

  • igranje šaha ili drugih igara koje aktiviraju vaše mentalne “vijuge”,
  • promena puta kojim se vraćate kući,
  • promena jutarnje rutine tako da se ne vezuje za 1 miris (miris kafe), već i za neke druge mirise,
  • obavljanje lakših aktivnosti sa zatvorenim očima – “vežba slepih”,
  • obavljanje kućnih poslova uz muziku,
  • češće provetravanje prostorija u kojima boravite.

(Izvor: Artademik)

Rešavanje Rubikove kocke je dobar način da vežbate mozak
Rešavanje Rubikove kocke je dobar način da vežbate mozak

Koje tehnike ja najčešće koristim

Nakon što sam kratko istražila potencijalne tehnike održavanja mentalne kondicije, ustanovila sam da neke već primenjujem, pa sam samo nastavila sa njima. Te tehnike su:

  1. rešavanje ukrštenih reči i
  2. redovno ponavljanje tablice množenja.

Ovo može delovati zaista smešno, ali primetila sam da tako vežbam svoju koncentraciju i mogućnost prisećanja, naročito jer su u pitanju reči ili informacije koje inače ne koristim. Ovo primenjujem već godinama, naročito “recitovanje” tablice množenja, što mi dosta pomaže i kada ne mogu da zaspim.

Da li ste vi čuli za pojam “mentalna kondicija” i ako jeste – koje tehnike primenjujete? Pišite mi u komentaru!

Ukoliko sam uspela da vas zainteresujem za temu mentalne kondicije – odlično! To mi je i bila namera 🙂 Čudno je kako naš mozak bolje radi kada mu posvetimo malo vremena, odnosno kada ga malo izvežbamo.

 

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook

 

Ovaj članak je prvi put objavljen na accordingtokristina.com

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.