Izlog vaše radnje je sve ono što kupac vidi pre nego što uđe. Vrlo je važno da on bude tako dizajniran da privuče pažnju kupca. Osim što može privući pažnju prolaznika, izlog treba nedvosmisleno da im da do znanja šta ih unutra očekuje. Pažljivo osmišljen izlog će uticati i na prodaju. Evo nekoliko saveta kako možeš da vaš izlog privuče pažnju.
Zanimljiv dizajn izloga
Zanimljiv i privlačan dizajn izloga koji odražava karakter i stil prodavnice privući će kupca. Evo nekoliko primera kako da se vaš istaknut izlog vidi izdaleka.
Jarke boje
Razmotrite upotrebu boja koje se ističu i koje će privući pažnju prolaznika. Ukoliko je fasada bele boje, ofarbajte drvene elemente vrata i prozora u npr. plavu. Ovaj tzv. Santorini efekat će im privući pažnju još izdaleka.
Nalepnice za izloge
Brendiranje izloga je još jedan način da budete prepoznatljivi kod kupaca. Nalepnice za izloge će vam u tome pomoći. Tako možete istaći svoj logo, sezonsku ponudu ili jednostavno ukrasiti izlog da bude zanimljiviji od konkurencije.
Sezonski i tematski elementi
Prilagodite izlog prema godišnjim dobima ili popularnim dešavanjima. Na primer, dekorišite ga sezonskim ukrasima prilagođenim praznicima ili promocijama koje trenutno traju.
Evo nekih inovativnih ideja: ukoliko imate poslastičarnicu, napravite torte u obliku jelke i novogodišnjih ukrasa. Ili, ako imate prodavnicu čokolade, rekreirajte neku od scena iz knjige „Čarli i fabrika čokolade“. Mogućnosti su beskonačne, samo pustite mašti na volju.
Osvetljenje
Kvalitetno osvetljenje može značajno poboljšati vidljivost i atraktivnost izloga, posebno uveče. Razmotrite upotrebu različitih izvora svetlosti, poput LED traka ili reflektora, kako bi istakao ključne proizvode ili elemente.
Ovde se možete čak i poigravati sa svetlosnim elementima ili trakama koje menjaju boju. Sve ono što nije postojano, u trenutku privlači našu pažnju, čak i nesvesno. Kupci će se okrenuti da pogledaju o čemu se radi, a to vam može pomoći da ih navedete da u vašu radnju i uđu.
Izložbeni proizvodi
Postavite najatraktivnije proizvode na vidljiva mesta u izlogu. Menjajte ih redovno kako bi se održalo interesovanje kupaca, a istovremeno naglasile najnovije kolekcije ili posebne ponude.
Interaktivni elementi
Dodaj elemente koji podstiču interakciju. To može biti interaktivna vitrina, zanimljiva instalacija ili čak digitalni ekran koji prikazuje video prezentacije ili informacije o proizvodima. Prilikom razmatranja ove opcije, imajte na umu da može biti i skupa, ali efikasna. Potrebno je da odredite artikle koji će privući anjveći broj ljudi.
Oglašavanje akcija i popusta
Jasnije istaknite trenutne akcije, popuste ili posebne ponude. Veliki natpisi i jasna poruka mogu privući pažnju ljudi koji prolaze. A i istraživanja su pokazala da je ljudima draže kada nešto kupe na akciji jer tada imaju osećaj kao da su uštedeli.
Sezonske vitrine
Obratite pažnju na sezonske promene u izlogu. Ažurirajte ga proizvodima koji odgovaraju trenutnom vremenu, kao što su letnje ili zimske kolekcije. Ukoliko nudite usluge, prilagodite ih uslovima tržišta. Istraživanje tržišta i određivanje ciljne grupe će vam pomoći da najlakše dođete do kupaca.
Unikatni prikazi u izlogu
Razmislite o kreativnim i unikatnim načinima prikazivanja proizvoda. Možda možete koristiti interesantne stalke, dekoracije ili pozadinske elemente koji će se izdvajati. Dekor od drveta na kojem ćete kačiti svoje proizvode svakako će biti inovativan.
Minimalizam u izlogu
Ono što je trenutno popularno jeste izložbeni minimalizam. Dakle, svega nekoliko artikala je istaknuto u izlogu. Zašto i kako će ovo privući kupce. Pre svega, vraćamo se na tačku osvetljenje. Dobro osvetljen izlog koji nije prenatrpan daje kupcima jasno do znanja šta mogu da očekuju ako uđu u prodavnicu. Ovo se nekad odnosi jednako na stil, koliko i na raznovrsnost ponude.
Dobro održavanje
Obavezno obratite pažnju na čistoću i održavanje izloga. Prljav ili neuredan izlog može odvratiti potencijalne kupce.
Saradnja sa lokalnim umetnicima
Ako je moguće, ostvarite saradnju sa lokalnim umetnicima da kreirate privlačne i jedinstvene instalacije ili umetničke elemente za izlog. Oni vam takođe mogu pomoći oslikavanjem murala ili vitraža. Svakako ćete dobiti jedinstven izlog koji se izdvaja od konkurencije.
Izlog nije najbitniji
Kombinacijom ovih saveta možeš stvoriti izlog koji će se isticati, privlačiti pažnju prolaznika i potencijalno privući nove kupce u vaš prostor.
Iako je izlog ono što će privući kupce, vaša ponuda, stav i kvalitet robe ili usluga je ono zbog čega će se vraćati. Stoga, vodite računa da i ostatak radnje odgovara izlogu.