Zastave u vašoj reklamnoj kampanji: iskoristite ih na najbolji način!

0

Opšte je poznato da su zastave jedan od nacionalnih simbola svake zemlje. Međutim, zastave imaju i druge svrhe. One predstavljaju obeležje mnogih kompanija i efikasan su alat u reklamnim kampanjama tih kompanija. Obavezan su rekvizit ispred predstavništava ili fabričkih pogona velikih korporacija, ali i ispred malih firmi koje se tek probijaju na tržištu.Zajedno sa metodama digitalnog marketinga mogu biti pravi pogodak ako želite da doprete do ciljane publike. 

Osim što pomažu u brendiranju firme, dobro dizajnirane reklamne zastave prenose snažnu poruku potrošačima i podstiču ih da budu lojalni. Ako ste i vi tek započeli svoj biznis ili pak želite da pojačate svoju marketinšku kampanju, obavezno u nju uključite i zastave. Da bismo vam pomogli da ih učinite što vidljivijim i da maksimizirate njihov marketinški učinak, dajemo vam nekoliko saveta i predloga kako da iskoristite reklamne zastave na najbolji način. Pročitajte!

#1 Odaberite pravu lokaciju za postavljanje zastava 

Odabir prave lokacije je jedan od osnovnih preduslova da vaša zastava ili bilo koja druga vrsta outdoor reklame bude vidljiva i učinkovita. Ne postavljajte ih na mestima gde ljudi ne prolaze, jer ih tamo jednostavno nema ko videti. Umesto toga, iskoristite najprometnije lokacije u gradu.

Prometne raskrsnice i tržni centri

Mesta gde cirkuliše veliki broj ljudi imaju najveći potencijal kada su u pitanju reklamne kampanje. To važi i za tradicionalni i za digitalni marketing. Ta mesta mogu da budu fizički prostor ili neka stranica na internetu. Ako govorimo o fizičkom prostoru na kome možete da koristite reklamne zastave u vašoj kampanji, onda je potrebno da se potrudite da pronađete mesta na kojima se okuplja i cirkuliše najveći broj ljudi.

Na otvorenom, to su glavni gradski trgovi i ulice, kao i najprometnije raskrsnice. Sa druge strane, kada je u pitanju zatvoren prostor, najbolje bi bilo da vaše reklamne zastave stoje ispred samog ulaza u tržni centar, ili neposredno nakon što se prođu ulazna vrata. To su najprometnije tačke i poprilično smo sigurni da će upravo na ulazu vašu zastavu videti najveći broj ljudi. 

Naravno, ako u tom tržnom centru posedujete lokal, trgovinsku radnju ili kancelariju, ispred njega obavezno postavite vaše reklamne zastave jer će vas tako lakše pronaći oni koji su namenski pošli u vaše poslovne prostorije, a u isto vreme vaša reklama na zastavi biće sve vreme vidljiva i svakom slučajnom prolazniku.  

Nadvožnjaci i površine pored puteva

Postavite vašu zastavu ili baner na putevima i bulevarima gde je saobraćaj gust, pre svega tamo gde se vozila sporo kreću zbog gužve. Ako ste recimo iz Beograda, sigurno i sami znate kolike su gužve u pojedinim delovima grada i koliko sporo se automobili tuda kreću. 

Upravo ta mesta gde su najveće gužve predstavljaju najboji izbor za postavljanje vaše reklamne zastave. Nadvožnjaci i površine pored prometnih saobraćajnica su idealna lokacija. Verovatno ste već primetili da skoro svaka benzinska pumpa odmah pored kolovoza ima postavljene zastave sa logom i bojama svog brenda. Pa zašto to onda ne biste uradili i vi? Naravno, ne zaboravite da pri postavljanju ispoštujete zakon i lokalne propise.

Sajmovi, sportske priredbe i kulturne manifestacije

Sajmovi, sportski događaji, izložbe, koncerti i druge kulturne manifestacije su samo neka od dešavanja koja vam mogu biti interesantna kao mesto gde biste mogli da promovišete vaše poslovanje. Najbolje je da to budu događaji koje posećuje ista ili približno ista ciljana publika koja je potrebna i vama. Recimo, ako se vaša firma bavi prodajom auto delova, rentiranjem ili prodajom vozila, sigurni smo da je beogradski Salon automobila pravo mesto gde biste trebali istaći vašu zastavu.

Postoje, međutim, i događaji na kojima možete (i trebate) da istaknete zastavu, a koji su potpuno van konteksta i nemaju nikakvih dodirnih tačaka sa industrijom u kojoj poslujete. Tu se pre svega one situacije kada želite da pokažete da je vaša kompanija društveno odgovorna pa sponzorišete neke od akcija za zaštitu životne sredine, sportske priredbe za decu i mlade ili naučne i edukativne skupove.

#2 Izaberite pravu veličinu i oblik zastave i ne odstupajte od već prepoznatljivih boja

Zastave se izrađuju u različitim veličinama, oblicima i od različitih materijala, tako da je ponekad stvarno teško odlučiti se za onu koja će najbolje predstavljati vaše poslovanje i vaš brend. Velika zastava sa velikim fontom je odličan izbor kada je želite postaviti napolju. Sa druge strane, ako planirate da je postavite na ulazu u vaš poslovni objekat u tržnom centru, zbog ograničenog prostora moraćete da se odlučite za zastavu manjih dimenzija. 

Reklamne zastave su najčešće pravouganog, kvadratnog, trougaonog ili oblika pera, a firme koje se bave njihovom izradom mogu ih izraditi i u bilo kom drugom obliku, ukoliko vi kao klijent to zatražite od njih. 

Ako želite da na zastavi bude više teksta, onda je bolja opcija pravougaona ili kvadratna zastava. Ukoliko pak planirate da na njoj samo stoji logo vaše firme ili kratak slogan, onda se možete odlučiti i za zastave u obliku jedra ili pera, koje su danas jako popularne. Zastave trougaonog oblika su odličan izbor ako želite da uz logo i poruku koju šaljete klijentima pokažete i pravac koji vodi do vaših poslovnih prostorija.

Imajte na umu da je veoma važno da reklamna poruka koju šaljete putem zastave bude lako čitljiva. Potrudite se da slova i znakovi na njoj budu vidljivi ljudskom oku iz daljine. Tako će je videti više ljudi, što je zapravi i glavni vaš cilj. 

Takođe, nemojte pogrešiti u izboru boja. Paleta boja koja se nalazi na zastavi mora da bude ista ili slična bojama u kojima je izrađen logo vaše firme. To će pomoći lakšoj vizuelnoj prepoznatljivosti vašeg brenda od strane kupaca.   

#3 Dizajnirajte zastavu tako da izaziva emociju kod ciljane publike

Ključ uspeha u oglašavanju reklamnim zastavama je da budete kreativni, razmišljate van okvira i da probudite emociju kod ciljane publike. Upravo ovo poslednje, stvaranje emocije kod potencijalnih klijenata, je ključno kako bi se oni vezali za vaš brend, proizvode i usluge koje nudite. 

Korišćenjem reklamnih zastava možete kod publike izazvati različita osećanja. Tako na primer, možete iskoristiti zastave za stvaranje osećaja uzbuđenja i iščekivanja predstojećeg događaja, kao što je lansiranje novog proizvoda na tržište. Na zastavi čak možete postaviti i samo datum važnog događaja i logo vaše kompanije, ne otkrivajući o čemu se radi. Tako ćete kupce držati u neizvesnosti i napraviti sjajnu predreklamu. 

Još jedan načina da pridobijete kupce i njihovo poverenje je da na zastave sa vašim logom dodate tekst, slogan ili grb sa kojim se poistovećuje ciljana publika. Na primer, ako sponzorišete neki lokalni sportski tim, na zastavi se može naći vaš logo i grb tima. Time ćete staviti do znanja navijačima da ste uz njih i uz tim koji bodre.

Isto tako, možete iskoristiti zastave kako biste kod klijenata izazvali brzu reakciju. Najpoznatiji primer su baneri ili reklamne zastave u bojama firme na kojima stoji popust koji dajete dok su one istaknute ispred vašeg lokala.

Na kraju zastave vam mogu pomoći da stvorite osećaj ekskluzivnosti. One mogu da signaliziraju potencijalnim kupcima da se u vašem lokalu prodaju samo ekskluzivni i unikatni proizvodi. Obično na zastavama za ovakve potrebe dominira boja kompanije, dok je logo dosta manje veličine.

Da zaključim, zastave su jedan fantastičan marketinški alat, koji vam može pomoći da na različite načine doprete do klijenata, predstavite im svoje poslovanje, stvorite svest o brendu i na kraju, da povećate prodaju. Zbog svojih karakteristika, izdržljivosti na različite vremenske uslove, prilagodljivosti u pogledu veličine i oblika i mobilnosti, jako su popularne kada su u pitanju kampanje koje se oslanjanju na tradicionalni marketing. Ukoliko ih koristite na pravi način, sigurno je da vam mogu doneti više klijenata i veći profit.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.